Prijs Vergelijken Is Voor Veel Retailers Een Vervelende Ervaring, Consumenten Kunnen Namelijk Makkelijker Prijzen Vergelijken Dan Ooit Tevoren!

Prijsvergelijkingswebsites zijn websites die producten vergelijken om de laagste prijs voor de consument te vinden. Ze hebben een positieve persaandacht gekregen. De reuzen eBay en Yahoo zijn eigenaar van enkele prijsvergelijkingswebsites! Ik zal in dit artikel uitleggen waarom ze niet altijd werken. Niets is krachtiger dan taal, en ik hoop dat de woorden in dit artikel u geld besparen. Bron: Vergelijk-Gratis.nl

  • Prijsvergelijkingswebsites geven een lijst van onder andere badkamerproducten in een lijstindeling die de consument in staat stelt om meerdere prijzen op één webpagina te vergelijken voor hetzelfde item. De prijzen zijn allemaal afkomstig van verschillende retailers die onder vrije marktomstandigheden werken en datzelfde artikel verkopen.
  • Aangezien veel consumenten nu duizenden ponden betalen voor nieuwe badkamerartikelen, zouden prijsvergelijkingen een belangrijke rol moeten spelen. Steeds slimmer wordende retailers vinden echter manieren om prijsvergelijkingen te vermijden. Ik zal in dit artikel uitleggen hoe ze dat doen.

Waarom kiezen steeds meer consumenten voor online vergelijken?

Detailhandelaren vermijden prijsvergelijkingen door producten van een andere merknaam te voorzien, BTW te verbergen, stiekem leveringskosten toe te voegen en onopzettelijk kopieën van merkproducten te verkopen. Deze vermijding wordt gedaan om de prijzen voor de consument te verhogen. Ik zal de rebranding van producten op de vrije markt illustreren; rebranding is veruit het meest voorkomende en meest flagrante middel waarmee consumenten te veel kosten worden aangerekend en prijsvergelijkingswebsites impotent worden gemaakt.

Waarom willen veel retailers liever niet dat klanten vergelijken op prijs?

Een andere manier waarop detailhandelaren prijsvergelijkingen vermijden is het uitsluiten van BTW in advertenties. De BTW wordt dan aan het einde van de transactie toegevoegd. Bij prijsvergelijkingssites moet de BTW in de prijzen worden vermeld, maar soms wordt die voorwaarde geschonden. Ik ken één geval waarin een detailhandelaar btw heeft verborgen in grote prijsvergelijkingssites. Aangezien de BTW 17,5% is, is dit een belangrijk bedrag om te verbergen voor de detailhandelaar.

Verborgen leveringskosten komen vaak naar boven bij prijsvergelijken

Het verbergen van leveringskosten is een ander middel waarmee detailhandelaren prijsvergelijkingen kunnen vermijden. Sommige detailhandelaren rekenen overdreven hoge leveringskosten en verlagen vervolgens de retailkosten van de goederen. Daarom wordt het totale te betalen bedrag opgeblazen ondanks de lagere retailkosten. Advertenties lijken aantrekkelijk totdat u de uiteindelijke kosten ziet. De leveringskosten kunnen 100 pond of meer bedragen voor één zending.